lördag 4 november 2017

Därför har vi svårt att tänka långsiktigt....

Lördagz! Det borde vara så enkelt! Men ändå är det så fruktansvärt svårt. Tycker dock att jag personligen är rätt bra på det. Men sen börjar jag fundera och analysera. Går det inte att nå målet snabbare? Varför ska det vara så svårt att tänka "långsiktigt"..?

PPM är ett prakt exempel på att man ska tänka långsiktigt och långt in i framtiden. Har trots allt nått bra resultat där. Snittar fn 13%. Men så får min reptil hjärna en idé. Varför ha fem fonder? Du skulle ju kunna ha bara en och få riktigt bra avkastning. (Jo jag vet att jag försöker lura mig själv). Så där börjar den inre dialogen i mig tjabbla fram och tillbaka.... Den här gången stod jag trots all emot och placerade inte om några PPM fonder. Men nästa gånga kanske jag inte gör det? Eftersom hjärnan trots allt verkar föredra snabba belöningar framför dom långsiktiga!














Därför har vi svårt att tänka långsiktigt....
Källa: http://www.psykologifabriken.se/darfor-har-vi-svart-att-tanka-langsiktigt/



/funderalitemera


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar